![]() การประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 16
|
Title | Best Practices for Argument-Driven Inquiry with Formative Assessment Techniques to Development of Grade 7 Students' Scientific Reasoning in The Thermal Energy Topic |
---|---|
Other Titles: | แนวปฏิบัติที่ดีในการจัดการเรียนรู้แบบสืบเสาะที่ขับเคลื่อนด้วยกลวิธีการโต้แย้งร่วมกับการใช้เทคนิคการประเมินระหว่างเรียน เพื่อพัฒนาการให้เหตุผลทางวิทยาศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 เรื่อง พลังงานความร้อน |
Authors EN |
|
Authors TH |
|
Keywords | Best practices,Argument-Driven Inquiry,Formative Assessment Techniques |
Issue Date | 13-Aug-2024 |
Publisher | The 16th NPRU National Academic Conference Nakhon Pathom Rajabhat University |
Abstract | The purpose of this classroom action research is to find out best practices in Argument-Driven Inquiry with Formative Assessment Techniques to Development of Grade 7 Students’ Scientific Reasoning. The participants were 29 seven grader students. Data were gathered by using the teacher’s reflective journal, student worksheets and student’s reflective journal. Inductive analysis was used for eliciting good teaching practices. The research study revealed best practices in this teaching approach that included: 1) Examples of situations used in learning should be common in everyday life and interesting 2) Choose interesting materials, equipment and experiments 3) Students should be given the opportunity to analyze data individually before starting group work to check students’ understanding, the important characteristic of Formative Assessment Techniques is the focus is on encouraging students to compare their old beliefs with their new ones, this will help stimulate reasoned argumentation, promote students' scientific reasoning, and enhance their learning and 4) Such a learning management model is an approach that allows students to choose the right evidence for scientific reasoning. |
ISBN | 978-974-7063-46-2 |
URI | https://rdi.npru.ac.th/conference16 |