NPRU Conference 2024
  • หน้าหลัก
  • รายชื่อผู้ลงทะเบียน
  • PDPA
  • ติดต่อเรา





การประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 16
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม

4 - 5 กรกฎาคม 2567

โรงแรม ไมด้า แกรนด์ ทวารวดี นครปฐม

Publication Details

Title Integrated marketing communications strategy and reference groups that affect the decision to purchase auspicious trees in the Nakhon Pathom area
Other Titles: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ และกลุ่มอ้างอิงที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อต้นไม้มงคลในเขตพื้นที่นครปฐม
Authors EN
  • Waranya Kamdang
  • Tanatip Puapornpong
  • Piyada Kumpiranont
  • Wisit Rittiboonchai
Authors TH
  • วรัญญา คำแดง
  • ธนาธิป พัวพรพงษ์
  • ปิยะดา คัมภิรานนท์
  • วิศิษฐ์ ฤทธิบุญไชย
Keywords Integrated Marketing,reference groups,Auspicious Tree
Issue Date 13-Aug-2024
Publisher The 16th NPRU National Academic Conference Nakhon Pathom Rajabhat University
Abstract
The Research on Integrated marketing communications strategy and reference groups that affect the decision to purchase auspicious trees in the Nakhon Pathom area has a purpose There are two purposes: to study 1. Integrated marketing communication factors that affect the behavior in purchasing auspicious trees of consumers in Nakhon Pathom Province and 2. The influence of the reference group. That affects the behavior in choosing to buy auspicious trees of consumers in Nakhon Pathom province. The researcher collected data from a sample group. From the population who buy auspicious trees in the Nakhon Pathom area by convenient sampling From a sample of 400 people, statistics used in data analysis included percentage, mean, and standard deviation. And multiple regression analysis.
The results of the research found that:
 1. Integrated marketing communication factors that affect the behavior in purchasing auspicious trees of consumers in Nakhon Pathom province include advertising (X1), and sales by employees (X2). For sales promotion (X4) and direct marketing (X5), the equation has a predictive power of 47.30 percent, and the equation can be written as follows:
Ytot= 0.30+0.17X1*+0.27X2**+0.11X3+0.44X4**+0.29X5**
2. Influence of reference groups It consists of direct reference groups: close friends (X6), family (X7), and sellers (X8) and indirect reference groups: Influencer (X11) and social network (X12) equations have a predictive power of 66.10 percent.
Ytot= 1.01+0.34X6**+0.18X7*+0.21X8*+0.06X9+0.01X10+0.24X11*+0.16X12*
ISBN 978-974-7063-46-2
URI https://rdi.npru.ac.th/conference16

Copyright © RDI-NPRU 2024
Research and Development Institute, Nakhon Pathom Rajabhat University

ระบบการประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 16 มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐมนี้ มีการใช้งานคุกกี้ เพื่อให้การใช้งานเว็บไซต์เป็นไปอย่างราบรื่นและเป็นส่วนตัวมากขึ้น
จึงขอให้ท่านรับรองว่าท่านได้อ่านและทำความเข้าใจนโยบายการใช้คุกกี้ ซึ่งเป็นส่วนหนึ่งของนโยบายการคุ้มครองข้อมูลส่วนบุคคล