NPRU Conference 2024
  • หน้าหลัก
  • รายชื่อผู้ลงทะเบียน
  • PDPA
  • ติดต่อเรา





การประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 16
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม

4 - 5 กรกฎาคม 2567

โรงแรม ไมด้า แกรนด์ ทวารวดี นครปฐม

Publication Details

Title Factors influencing customer loyalty towards Coca-Cola products (Thailand)
Other Titles: ปัจจัยที่ส่งผลต่อความภักดีของลูกค้าต่อผลิตภัณฑ์ตราสินค้า Coca Cola (ประเทศไทย)
Authors EN
  • Worapoj Tanomkaew
Authors TH
  • วรพจน์ ถนอมแก้ว
Keywords Loyalty, Brand value, Soft drinks
Issue Date 13-Aug-2024
Publisher The 16th NPRU National Academic Conference Nakhon Pathom Rajabhat University
Abstract
     The objective of the research on factors influencing customer loyalty towards Coca-Cola products (Thailand) is to: Compare factors affecting customer loyalty towards Coca-Cola products (Thailand) segmented by personal factors. Investigate factors influencing customer loyalty towards Coca-Cola products (Thailand) using a sample of 400 Coca-Cola beverage consumers, obtained through quota sampling. Statistical analyses include frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test, one-way analysis of variance, and multiple regression analysis. The research findings are as follows :
     Customer loyalty towards Coca-Cola products (Thailand), segmented by personal factors, shows no statistically significant differences. Factors contributing to customer loyalty towards Coca-Cola products (Thailand) include the following dimensions: Attributes (b = -0.02), Benefits (b = -0.02), Value (b = 0.19), Culture (b = 0.34), Personality (b = 0.20), and Usage (b = 0.13), respectively. The forecasting power of the equation is 73.60%. The equation can be represented as :
     Ytot = 0.70+-0.02X 1+-0.02X2+ 0.19X3**+0.34 X4**+ 0.20X5+ 0.13X6
ISBN 978-974-7063-46-2
URI https://rdi.npru.ac.th/conference16

Copyright © RDI-NPRU 2024
Research and Development Institute, Nakhon Pathom Rajabhat University

ระบบการประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 16 มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐมนี้ มีการใช้งานคุกกี้ เพื่อให้การใช้งานเว็บไซต์เป็นไปอย่างราบรื่นและเป็นส่วนตัวมากขึ้น
จึงขอให้ท่านรับรองว่าท่านได้อ่านและทำความเข้าใจนโยบายการใช้คุกกี้ ซึ่งเป็นส่วนหนึ่งของนโยบายการคุ้มครองข้อมูลส่วนบุคคล