NPRU Conference 2024
  • หน้าหลัก
  • รายชื่อผู้ลงทะเบียน
  • PDPA
  • ติดต่อเรา





การประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 16
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม

4 - 5 กรกฎาคม 2567

โรงแรม ไมด้า แกรนด์ ทวารวดี นครปฐม

Publication Details

Title The Development of Online Lessons with Blended Learning between Discussion Method and Inquiry Method in Technology (Computing Science) Subject of Grade 4 Students
Other Titles: การพัฒนาบทเรียนออนไลน์ร่วมกับการเรียนรู้แบบผสมผสานการเรียนรู้แบบอภิปรายกับ แบบสืบเสาะหาความรู้ วิชาเทคโนโลยี (วิทยาการคำนวณ) ระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 4
Authors EN
  • Natthapol Saetiao
Authors TH
  • ณัฐพล แซ่เตียว
Keywords Keywords: Online Lessons, Blended Learning, Discussion Method, Inquiry Method
Issue Date 13-Aug-2024
Publisher The 16th NPRU National Academic Conference Nakhon Pathom Rajabhat University
Abstract
Abstract
 
         The purposes of this research were to: 1) develop online lessons with blended learning between discussion method and inquiry method in Technology (Computing Science) subject of grade 4 students;
2) evaluate the quality of online lessons; 3) find the efficiency of online lessons; 4) compare the learning achievement before and after learning; and 5) study students’ satisfaction. The sample group was 31 grade 4 students at Anuban Kamphaengsaen School, derived by cluster random sampling. The research instruments included: 1) lesson plans; 2) online lessons; 3) learning achievement tests; and 4) a student satisfaction evaluation form. The statistics were mean, percentage, standard deviation, and dependent t-test.
         The research findings were as follows: 1) the online lessons in Technology (Computing Science) subject of grade 4 students consisted of three units: 1.1 problems solving with algorithm; 1.2 working of algorithm using flowchart; and 1.3 Scratch programming usage;  2) the online lessons were qualified in content, technique, and methodology at the highest level; 3) the effectiveness of the online lessons had efficiency corresponded with criteria of Meguigans was 1.05; 4) the students’ learning achievement after learning was significantly higher than before learning at the .05 level; and 5) overall, the students’ satisfaction was at the highest level.
ISBN 978-974-7063-46-2
URI https://rdi.npru.ac.th/conference16

Copyright © RDI-NPRU 2024
Research and Development Institute, Nakhon Pathom Rajabhat University

ระบบการประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 16 มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐมนี้ มีการใช้งานคุกกี้ เพื่อให้การใช้งานเว็บไซต์เป็นไปอย่างราบรื่นและเป็นส่วนตัวมากขึ้น
จึงขอให้ท่านรับรองว่าท่านได้อ่านและทำความเข้าใจนโยบายการใช้คุกกี้ ซึ่งเป็นส่วนหนึ่งของนโยบายการคุ้มครองข้อมูลส่วนบุคคล