NPRU Conference 2024
  • หน้าหลัก
  • รายชื่อผู้ลงทะเบียน
  • PDPA
  • ติดต่อเรา





การประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 16
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม

4 - 5 กรกฎาคม 2567

โรงแรม ไมด้า แกรนด์ ทวารวดี นครปฐม

Publication Details

Title The Development of Online Learning on Computing Science (Information Technology) Course of Mathayomsuksa 2 with Problem-Based Learning
Other Titles: การพัฒนาบทเรียนออนไลน์รายวิชาวิทยาการคำนวณ (เทคโนโลยี) ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ร่วมกับการจัดการเรียนรู้แบบใช้ปัญหาเป็นฐาน
Authors EN
  • Jedsada Phophum
Authors TH
  • เจษฎา โพธิ์พุ่ม
Keywords Online learning,Computing Science,Problem-Based Learning
Issue Date 13-Aug-2024
Publisher The 16th NPRU National Academic Conference Nakhon Pathom Rajabhat University
Abstract
The purposes of the research were 1) to development Mobile Online Learning on Computing Science (Information Technology) Course of Mathayomsuksa 2 with problem-based learning, 2) to find the efficiency of the developed online learning with problem-based learning, 3) to compare the learning achievement of learners before and after learning with the developed online learning with problem-based learning and 4) to finding the learners’ satisfaction toward the developed online learning with problem-based learning. The target group used in this research was 20 mathayomsuksa 2 students, which selected by simple random classroom sampling. The research tools used in this research were: 1) the developed online learning, 2) the content and technical evaluation effectiveness form, 3) the learning achievements evaluation tests and 4) the satisfaction evaluation form. The statistics used in this research were: 1) percentage, 2) mean, 3) standard deviation, 4) E1/E2 efficiency and 5) t-test. The result findings showed that: 1) the total effectiveness of developed online learning with problem-based learning was at the highest level (?̅ = 4.63, S.D. = 0.49), which content effectiveness was at the highest level (?̅ = 4.69, S.D. = 0.47) and technical effectiveness was at the highest level (?̅ = 4.57, S.D. = 0.50), 2) the efficiency of the developed online learning with problem-based learning was 84.17/83.33, which is higher than the specified threshold of 80/80 3) the learners’ learning achievements after learning with the developed online learning with problem-based learning was higher than before learning at the statistically significant value of .05 and 4) the satisfaction of learners toward the developed online learning with problem-based learning was at the highest level (?̅ = 4.85, S.D. = 0.36)
ISBN 978-974-7063-46-2
URI https://rdi.npru.ac.th/conference16

Copyright © RDI-NPRU 2024
Research and Development Institute, Nakhon Pathom Rajabhat University

ระบบการประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 16 มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐมนี้ มีการใช้งานคุกกี้ เพื่อให้การใช้งานเว็บไซต์เป็นไปอย่างราบรื่นและเป็นส่วนตัวมากขึ้น
จึงขอให้ท่านรับรองว่าท่านได้อ่านและทำความเข้าใจนโยบายการใช้คุกกี้ ซึ่งเป็นส่วนหนึ่งของนโยบายการคุ้มครองข้อมูลส่วนบุคคล