NPRU Conference 2024
  • หน้าหลัก
  • รายชื่อผู้ลงทะเบียน
  • PDPA
  • ติดต่อเรา





การประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 16
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม

4 - 5 กรกฎาคม 2567

โรงแรม ไมด้า แกรนด์ ทวารวดี นครปฐม

Publication Details

Title The Development of Online Lessons with Cooperative Learning Management by Think-Pair-Share Techniques in Technology (Computing Science) Subject to Develop Learning Achievement of Grade 6 Students at Anuban Kamphaengsaen School
Other Titles: การพัฒนาบทเรียนออนไลน์ร่วมกับการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือด้วยเทคนิคเพื่อนคู่คิด วิชาเทคโนโลยี (วิทยาการคำนวณ) เพื่อพัฒนาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนอนุบาลกำแพงแสน
Authors EN
  • Chirawin Saelao
Authors TH
  • จิระวิน แซ่เล้า
Keywords Online Lessons, Cooperative Learning Management, Think-Pair-Share Techniques
Issue Date 13-Aug-2024
Publisher The 16th NPRU National Academic Conference Nakhon Pathom Rajabhat University
Abstract
Abstract
 
         The purposes of this research were 1) to develop the online lessons in technology (computing science) subject of grade 6 students, 2) to evaluate the quality of the online lessons, 3) to find the effectiveness of the online lessons with cooperative learning management by think-pair-share techniques, 4) to compare the learning achievement of the students before and after learning with online lessons with cooperative learning management by think-pair-share techniques, and 5) to find the satisfaction of students on the online lessons with cooperative learning management by think-pair-share techniques. The sample group used in this research was 31 students of grade 6 students at Anuban Kamphaengsaen School. The purposive sampling technique was used. The instruments used in this research were the online lessons in technology (computing science) subject, the assessment form of the content, the assessment form of the techniques and methodology, the learning achievement test, and the assessment form of student satisfaction. The data were analyzed using mean, standard deviation, and dependent t–test.
         The research findings showed that 1) the online lessons in technology (computing science) subject included 3 units; program design by flowchart, programming in Scratch language, and infographic, 2) the opinion of the content experts and the opinion of the technique and methodology experts on the online lessons were at the highest level, 3) the effectiveness of the online lessons with cooperative learning management by think-pair-share techniques had efficiency corresponded with criteria of Meguigans was 1.05, 4) the students who studied with the online lessons with cooperative learning management by think-pair-share techniques had post-test scores higher than pre-test scores at .05 significance level, and 5) the students' satisfaction with the online lessons with cooperative learning management by think-pair-share techniques was at the highest level.
 
 
ISBN 978-974-7063-46-2
URI https://rdi.npru.ac.th/conference16

Copyright © RDI-NPRU 2024
Research and Development Institute, Nakhon Pathom Rajabhat University

ระบบการประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 16 มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐมนี้ มีการใช้งานคุกกี้ เพื่อให้การใช้งานเว็บไซต์เป็นไปอย่างราบรื่นและเป็นส่วนตัวมากขึ้น
จึงขอให้ท่านรับรองว่าท่านได้อ่านและทำความเข้าใจนโยบายการใช้คุกกี้ ซึ่งเป็นส่วนหนึ่งของนโยบายการคุ้มครองข้อมูลส่วนบุคคล