NPRU Conference 2024
  • หน้าหลัก
  • รายชื่อผู้ลงทะเบียน
  • PDPA
  • ติดต่อเรา





การประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 16
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม

4 - 5 กรกฎาคม 2567

โรงแรม ไมด้า แกรนด์ ทวารวดี นครปฐม

Publication Details

Title Development of a Chatbot for Counseling to Reduce Stress Levels in Teenage
Other Titles: การพัฒนาแชตบอตในการให้คำปรึกษาเพื่อลดระดับความเครียดในวัยรุ่น
Authors EN
  • Irisa Sampan
  • Peeranut Laosuwannayok
  • Panumas Dechdamrong
  • Poorit katejunthug
  • Jakkrit Srinarula
  • Phattaramon Klaasa
  • Surachart Buachum
Authors TH
  • ไอริสา สัมพันธ์
  • พีรณัฐ เลาสุวรรณาหยก
  • ภาณุมาศ เดชดำรง
  • นายภูริช เกตจันทึก
  • จักรกฤษณ์ ศรีนฤหล้า
  • ภัทรมน กล้าอาษา
  • สรุชาติ บัวชุม
Keywords Counseling chatbot,Stress reduction,Students
Issue Date 13-Aug-2024
Publisher The 16th NPRU National Academic Conference Nakhon Pathom Rajabhat University
Abstract
This research aims to 1) develop a chatbot for providing counseling to reduce stress levels, and 2) evaluate the effectiveness of users' interactions with the stress counseling chatbot system. The development of the chatbot utilizes the BOTNOI AI CHATBOT program for intent recognition and the LINE Bot Designer program for designing the chatbot interface, including profile setup and data storage using Google Sheets. The research sample consists of 134 university students from Chanthaburi Rajabhat University selected through random sampling. The research tools include 1) a semi-structured interview questionnaire and 2) an evaluation questionnaire assessing users' perceptions of the counseling chatbot. A confidence interval statistic of 0.85 indicates high confidence in the research findings.            The research findings reveal that 1) the development of the chatbot system, comprising friend-adding, chat, evaluation, and Google Sheets systems, enables accurate user interaction, correct responses to inquiries, and basic stress management advice presentation. Additionally, it accurately reflects users' stress levels based on their responses to stress assessment questions. 2) The evaluation of users' perceptions towards the stress counseling chatbot system shows three aspects: convenience of system usage (mean = 3.62, S.D. = 0.62), speed of system usage (mean = 3.98, S.D. = 0.60), and ease of system usage (mean = 4.12, S.D. = 0.62).  
ISBN 978-974-7063-46-2
URI https://rdi.npru.ac.th/conference16

Copyright © RDI-NPRU 2024
Research and Development Institute, Nakhon Pathom Rajabhat University

ระบบการประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 16 มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐมนี้ มีการใช้งานคุกกี้ เพื่อให้การใช้งานเว็บไซต์เป็นไปอย่างราบรื่นและเป็นส่วนตัวมากขึ้น
จึงขอให้ท่านรับรองว่าท่านได้อ่านและทำความเข้าใจนโยบายการใช้คุกกี้ ซึ่งเป็นส่วนหนึ่งของนโยบายการคุ้มครองข้อมูลส่วนบุคคล