![]() การประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 16
|
Title | Exploring Instructional Approaches and Pronunciation Challenges: A Study of English for Communication Students' Perception and Problematic Consonant Sounds |
---|---|
Other Titles: | การสำรวจแนวทางการสอนและความท้าทายในการออกเสียง กรณีศึกษาเรื่องการรับรู้ และเสียงพยัญชนะที่เป็นปัญหาของนักศึกษาสาขาภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร |
Authors EN |
|
Authors TH |
|
Keywords | Pronunciation, Phonetics |
Issue Date | 13-Aug-2024 |
Publisher | The 16th NPRU National Academic Conference Nakhon Pathom Rajabhat University |
Abstract | Effective English pronunciation has been presented as a key factor for successful communication and it is a critical skill which raises challenges for English as a foreign language learners. This study aimed to explore the instructional approaches in a phonetics course and investigate the problematic consonant sounds faced by the first year students majoring in English for Communication at a university of Technology in the northeastern of Thailand. Employing survey questionnaires and pronunciation tests, data were analyzed using frequency and percentage methods. The findings of this study can offer insights into pedagogical approaches for enhancing pronunciation training and educators in a similar context can design and assign instructional resources in an English phonetics class.
|
ISBN | 978-974-7063-46-2 |
URI | https://rdi.npru.ac.th/conference16 |