รายชื่อบทความงานประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 15 (มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม) ระหว่างวันที่ 13 – 14 กรกฎาคม 2566 ณ โรงแรม ไมด้า แกรนด์ ทวารวดี นครปฐม จังหวัดนครปฐมสาขา นิเทศศาสตร์
ชื่อบทความภาษาไทย |
ประสิทธิภาพในการเขียนสื่อประชาสัมพันธ์ลงช่องทางสื่อสังคมออนไลน์ของบริษัท ST |
ชื่อบทความภาษาอังกฤษ (Title) |
Design Marketing Online Efficiency in Writing Public Relations Materials on Social Media Channels of ST Design Marketing Online Company |
ชื่อผู้เขียนภาษาไทย
(Authors TH) |
นางสาวปภาวี ทองดอนใหม่ , ผศ.ดร.กฤติยา รุจิโชค, |
ชื่อผู้เขียนภาษาอังกฤษ (Authors EN)
|
Paphawee Thongdonmai ,
- -, |
บทคัดย่อภาษาไทย |
บทความวิจัยเรื่อง “ประสิทธิภาพในการเขียนสื่อประชาสัมพันธ์ลงช่องทางสื่อสังคมออนไลน์ของบริษัท ST Design Marketing Online” มีวัตถุประสงค์ 1.เพื่อทราบถึงประสิทธิภาพในการเขียนประชาสัมพันธ์ผ่านช่องทางสื่อสังคมออนไลน์ของพนักงานบริษัท ST Design Marketing 2.เพื่อศึกษาแนวทางการเขียนสื่อประชาสัมพันธ์ผ่านช่องสื่อสังคมออนไลน์ของบริษัท ST Design Marketing Online การสำรวจเชิงปริมาณ (สำรวจ) ทางผู้วิจัยได้เลือกกลุ่มเป้าหมายเป็นพนักงานในบริษัท ST Design Marketing Online โดยจะใช้แบบสอบถามรูปแบบ Google From จำนวน 40 คน การสำรวจเชิงคุณภาพ (สัมภาษณ์) ทางผู้วิจัยได้เลือกกลุ่มเป้าหมายเป็น พนักงานในตำแหน่งฝ่ายงาน Creative Content ของบริษัท ST Design Marketing Online จำนวน 3 ท่าน การสัมภาษณ์เชิงลึกถึง ประสิทธิภาพการเขียนประชาสัมพันธ์และแนวทางในการเขียนประชาสัมพันธ์ผ่านช่องทางสื่อออนไลน์อย่างไรให้มีประสิทธิภาพ ผลวิจัยข้อ 1. ประสิทธิภาพในการเขียนสื่อประชาสัมพันธ์ผ่านช่องสื่อสังคมออนไลน์ของบริษัท ST Design Marketing Online พบว่าพนักงานในบริษัทมีประสิทธิภาพในการเขียนสื่อประชาสัมพันธ์ลงช่องทางสื่อสังคมออนไลน์ ผลวิจัยข้อ 2. แนวทางในการเขียนสื่อประชาสัมพันธ์ เนื้อหาต้อง สั้น กระชับเข้าใจง่ายมีความรู้ในเรื่องการใช้คำศัพท์ที่ถูกต้อง จำเป็นที่จะต้องศึกษากฎการเขียนประชาสัมพันธ์ลงเพจเฟซบุ๊ก เพื่อลดความเสี่ยงที่เพจเฟซบุ๊กจะโดนปิดตัวและในส่วนสำคัญที่จะทำให้การเขียนสื่อประชาสัมพันธ์มีประสิทธิภาพมากที่สุด คือ ต้องทำความเข้าใจในตัวตนเพจของลูกค้า
|
|
คำสำคัญภาษาไทย |
ประสิทธิภาพในการทำงาน ,สื่อสังคมออนไลน์ ,การเขียนสื่อประชาสัมพันธ์ |
Abstract |
The research article on “Efficiency in writing public relations materials on social media channels of ST Design Marketing Online Company”had the objectives 1.) to know the efficiency of public relations writing through social media channels of ST Design Marketing Company employees 2.) to study Guidelines for writing public relations materials through social media channels of ST Design Marketing Online Company by Quantitative survey. The researcher selected the target group to be employees of ST Design Marketing Online Company by using a questionnaire in the form of Google From, 40 people for qualitative survey (interview). The researcher has selected the target group as employees in the Creative Content department of ST Design Marketing Online, 3 people. In-depth interviews about efficiency of public relations writing and how to effectively write public relations through online media channels The results in the first objective is that effected in writing public relations materials through social media channels of ST Design Marketing Online Company found that employees in the company who are effective in writing public relations materials on social media channels. Objective 2. Guidelines for writing public relations media concerned about the content that must be short, concise, easy to understand, and knowledge of the correct terminology. It is necessary to study the rules of public relations writing on Facebook pages. To reduce the risk that the Facebook page will be closed and the most important part to make the most effective writing of public relations and to understand the identity of the customer's page. As a result, writing public relations materials can reach the target group as the customer need and knowledge gained from this research that can be utilized for work related to writing public relations materials in order to develop the ability to write public relations materials. The knowledge gained can be applied for work in the future.
|
Keyword |
work efficiency,social media,public relations media writing |
กลุ่มของบทความ |
นิเทศศาสตร์ |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
รูปแบบของบทความ |
บทความวิจัย |
Publication date |
13 - 14 กรกฎาคม 2566 ณ โรงแรม ไมด้า แกรนด์ ทวารวดี นครปฐม |
|
|